dilluns, 24 de gener del 2011

Arròs amb Llet

L'olor d'aquestes postres m'omple el cor d'imatges. L'arròs amb llet, juntament amb els creps en formes que feia ma mare, són les postres de la meva infantesa.
Divendres vaig celebrar el meu aniversari i tot i que m'hagués agradat fer els Caramels cruixents de filo i xocolata (també de crema) de la Gemma, hem vaig oblidar que prèviament havien de fer-se glassons !!!
El cas és que vaig posar unes safates de fruita pelada i tallada a daus (mango, pera, pinya, poma, plàtan, kiwi i prèssec en almíbar) i uns profiterols. Em faltava un postre i la Thermonix m'ho havia de solucionar!!! Quelcom de posar al got i servir. Siiiiiiiii :O)
Fer-lo amb la Thermomix és taaaaant fàcil i surt taaaant bé que ho havia de compartir !!!


La recepta tal i com diu el llibre.
Ingredients per a 8 copes:
  • 1 i 1/2 litres llet sencera
  • 200 gr arròs rodó
  • 1 branca de canyella
  • La pell d'una llimona
  • 230gr de sucre
  • 60 gr mantega 
Preparació:
Primer cal encaixar la papallona al damunt de les fulles (cuchilles) al got de la thermomix. Aleshores posar al got la llet, l'arròs, la pell de la llimona i la branca de canyella. Programar 45 minuts , a 90º i velocitat 1. Anar a fer coses :O)
Quan hagin passat els 45 minuts afegir el sucre i la mantega i programar 10 minuts més també a 90º i velocitat 1. Tachaaaaan...
Servir en racions individuals. Jo en copes amb capacitat per a un cullerot i escaig d'arròs amb llet. Deixar temperar. Empolsinar amb canyella en pols i mantenir a la nevera.

Preparació tradicional: 


10 comentaris:

  1. Avui hem coincidit en l'ingredient principal, l'arròs amb llet, encara que jo ho he versionat una miqueta;-)
    M'encanten aquestes postres, també em porten molts records.
    Petonets

    ResponElimina
  2. Felicitats!!!!
    L'arròs amb llet no m'entusiasme gaire, però si és fet a casa molt millor, així el pots adaptar més al teu gust ;)

    ResponElimina
  3. A mi són unes postres que ni fu ni fa, però quan veus un entusiasme com el que hi poses tu em fas pensar que potser m'ho estic perdent;)
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  4. Siiiiiiii, totalment Carmen :O) Tu en versió 'fashion' jo en plan 'de tota la vida' jijiji

    Gemma, gràcies bonica :O) Yeap l'arròs amb llet és d'aquelles coses radicals. O agraden o no agraden... Com ara els cargols, les ostres, el pebrot escalibat... Hi ha coses que no tenen terme mitg.

    Dolça, si haguessis estat al sopar haguesis pres fruita i/o profiterols i haguessim continuant tenint una estona fantàstica. L'arròs amb llet per a tu continuara sent ni fu ni fa :O) Segur!

    ResponElimina
  5. Quina casualitat!! avui matí abans de marxar cap a l´escola el meu fill m´ha dit "mami, fa molt temps que no prepares arròs amb llet" i ara em trobo la teva recepta...és el destí que em predestina :)) petonets

    ResponElimina
  6. ME ENCANTA EL ARROZ CON LECHE Y DE VERDAD TE HA QUEDADO FANTASTICO.

    BESOS

    ResponElimina
  7. L'Enric fa segles que me'l demana. No n'he fet MAI. Però m'has animat a provar-ho. El que passa és que servidora no té thermomix. Snif

    ResponElimina
  8. Mª Jose hihihi quina requetecasualitat. Si tens thermomix és súper fàcil :O)

    Gracias Silvia, a mi me supo a gloria :O)

    Ester: Aisss que m'has fet veure que he penjat el post a mitjes. De seguida t'envio recepta i l'actualitzo!!! Petonarro

    ResponElimina
  9. Mima, amb un xic de retard... per molts anys!!! :)
    Jo l'arròs amb llet no em diu massa, però fet a casa controlant sucre i canyella aconsegueixo fer-lo al meu gust. :p
    Petons!

    ResponElimina

Els teus comentaris i/o suggeriments són més que benvinguts.
Gràcies per passar per aquí