dilluns, 16 d’abril del 2012

Mona de Pasqua - Turó amb Conillets

Aquesta és l'altra mona que vaig fer. Enguany havia de ser pel Jan i la Xènia, però com que ell continua estudiant a l'estranger, l'he fet 100% Xènia, és a dir rosa :O)  
M'he desviat de la mona tradicional però tenia ganes de fer quelcom un xic diferent i sobretot volia fer quelcom rosa i amb temàtica de primavera.... així que he simulat un prat rosa amb conillets. També ha agradat moooolt. Estic contenta :O)    
Detall dels conillets i les pastanagues. No tinc fotos de com fer-los i tampoc no recordo massa com ho vaig fer. Aissss !!! Les pastanagues si, però, súper fàcils de fer. Vaig usar fondant tenyit de taronja dels becs dels Angry Birds per fer xurrets petits acabats en punxa. Amb un escuradents marcar  les betes i reservar. Quan ja està tot llest i 'montem' la decoració hi he afegit les fulles (broqueta Wilton numero 2) 
A banda d'aquests ninots de neu, són les primeres figuretes que faig juntament amb els Angry Birds. Divertit, molt divertit.
Detall de les flors, la tija amb la broqueta Wilton numero 2 i la flor amb la broqueta Wilton 129, per ser el primer com no està malament.

Que cal per fer el pastís de conillets:
  • Pastís (nosaltres de xocolata) Aviat penjo recepta
  • Almíbar (amb un mini toc de brandy)
  • Ganache de xocolata (per farcir i recobrir el pastís)
  • Fondant Regalice de color rosa
  • Tub d'icing llest per usar de color verd (Betty Croquer)
  • Tub d'icing llest per usar de color blanc (Wilton)
  • Broqueta de gespa (Wilton 233)
  • Broqueta per flor ( Wilton 129)
  • Broqueta rodona (Wilton 2)
  • Confeti de sucre (he separat i usat els de color groc)
I per fer d'el pastís una MONA:
  • Plomes
  • Pollet
El que més m'ha agradat ha estat atrevir-me a coure el pastís en un bol de PYREX i no en un motlle. Volia que quedés com un turó i ho he aconseguit!!! El que més por em feia era: d'una banda que quedès ben cuit (he hagut de posar la safata més avall perque no cabia al prestatge del mitg del forn) i de l'altre que desenmotlles bé.
Tachááááán ha anat com la seda !
Procediment:
Preparo el pastís de xocolata, l'almíbar i el farcit (millor amb antelació)

Quan el pastís s'ha refredat del TOT el secciono li posu l'almibar, el farceixo i el recobreixo amb una capa primeta de ganache.

Dono un toc de microones al fondant per estovar-lo (15 segons) i l'estiro amb l'ajuda d'un curró damunt el marbre enfarinat amb maizena. Val a dir que m'hi estic tornant una experta perque m'agrada que quedi una capa ben fineta
Recobreixo amb compte i em dedico a les figuretes. 
Boleta gran pel cos, boleta petita pel cap, xurros petits per les potes, boleta mini per la cua i xurro gran doblegat per la meitat i tornejat per les orelles pel conill. Amb un escuradents (no tinc pinzell petit reservat per la cuina) pinto amb colorant les orelles, el nas, els ulls i els bigotis.
Mini xurros, en taronja, acabats en punxa per les pastanagues. Marcat betes amb un escuradents.
Finalment presentar i montar: Primer els conills (enganxar-los amb una mica d'almíbar sobrer o amb aigua) fer la gespa (broqueta Wilton 233) enganxar el  pollet. Presentar les pastanagues i enganxar-les (també amb almíbar o gota aigua) Dibuixar les tijes de les flors i de les pastanagues. Fer les flors i enganxar-los un confetti a cadascuna. I per últim enganxar les plomes !!! 

3 comentaris:

  1. Segur que la Xènia haurà quedat encantada amb aquesta mona tan rosa i tan plena de conillets blancs :)
    Que xula la foto amb tot el jovent a punt de començar la cacera, je je je...

    ResponElimina
  2. ¡¡Ohooooo!! ¡que bonita! Esta si que me gusta.
    Laura

    ResponElimina
  3. Gemma: si que estava contenta, si :O) La foto a mi també m'agrada. Estaven taaant divertits fent broma. La deixaré uns dies.

    Gracias Laurita. Como no tengo abuela puedo decir tranquilamente que ha quedado preciosa. Nos vemos

    ResponElimina

Els teus comentaris i/o suggeriments són més que benvinguts.
Gràcies per passar per aquí